A mozgás az emberi fejlődés alapja és az egész személyiségre hat. Az első magzati mozgás a magzati reflex, ez segít az idegrendszer felépítésében. A központi idegrendszer érése és a mozgásfejlődés ...
Kategória: Mozgásfejlesztés
Nagymozgások fejlesztéseNagymozgások fejlesztése
Kutatások és megfigyelések bizonyították, hogy a gyermek mozgásfejlődése kapcsolatban áll az idegrendszer fejlődésével, érésével. Ez azt jelenti, hogy nagy szükség van arra, hogy a gyermek a mozgás valamennyi szakaszát megtapasztalja, ...
Egyensúlyérzék és az értelmi képességekEgyensúlyérzék és az értelmi képességek
Egyensúlyérzék és a mozgás fejlődés szoros kapcsolatban van az értelmi képesség fejlődésével. Egyensúlyozáskor vesztibuláris rendszerünk érzékeli térbeli helyzetünket, szemmozgásunkat, figyel az izomtónusra és a mozdulatok sebességére. Ezért is van jelentősége ...
GondolatokGondolatok
Utóbbi évek során azt tapasztaltam, hogy a mozgás lehetőségének megteremtése egyre kevesebb figyelmet kap a családok körében. A gyerekek nem csúsznak, másznak, kúsznak, nem hagyják a szülők, hogy kipróbálhassák magukat, ...
Keresztmozgások fejlesztéseKeresztmozgások fejlesztése
Fontos, hogy a gyermek képes legyen a két testfél összerendezésére, mert ez adja az alapot a jól kordinált mozgásnak és kihat a jobb és a bal agyfélteke közötti szinapszisok működésére, ...
Tanulási zavarok azonosítása és kezeléseTanulási zavarok azonosítása és kezelése
http://www.diszlexia.hu/Tzcikk2.htm ...
Nagymozgások fejlesztéseNagymozgások fejlesztése
Nagymozgások vagy alapmozgások gurulás, mászás, kúszás, járás, futás, ugrás, ezek alapot jelentenek a finommozgások fejlődésének.Először az alapmozgásokat kell fejleszteni, automatizálni, mert csak ezek alapján tudjuk a finomabb mozgásokat fejleszteni. Nagymozgásos ...
Mozgás szerepe a tanulásbanMozgás szerepe a tanulásban
A gyermeknél mikor megszületik még nincs meg a kapcsolat az idegsejtek között az agyban, ez majd csak később alakul ki a mozgással, ami segíti megtervezni az agyat vagyis az idegpályák ...
ÉrdekességekÉrdekességek
Egyes idegrendszeri területeknek a lelassult vagy megakadt fejlődése okozhat részképesség fejlődési problémát, melyeket halmozottan az ép idegrendszeri részek már nem képesek kompenzálni, javítani. ( pl. féltekei dominancia probléma, Gestalt látási ...
Mozgás és tanulásMozgás és tanulás
Mindenféle mozgással felpezsdítjük a vérellátást a szervezetünkben, így az agyunkban is. A felpezsdült vérellátásnak köszönhetően könnyebbé válik a tanulás. A több vérellátás aktívabbá teszi az agysejtek működését, ezért könyebben és ...
EgyensúlyérzékEgyensúlyérzék
Egyensúlyérzék már a magzati lét 5. hónapjától fejlett és működőképes. A belső fülben helyezkedik el és születésünktől kezdve érzékeli az ingereket. Az egyensúly az egyes testhelyzetekben az izomtónus szabályozásáért felelős. ...
AgresszivitásAgresszivitás
Az agresszivitás általában megoldást jelent a gyermek számára, mert ezáltal csökkenteni tudja feszűltségét, mondhatnánk úgyis, kiadja a gőzt. Ezért eredménytelen, ha ebben a fázisban megpróbáljuk büntetni, mert ebben az állapotában ...
Asszertív magatartásAsszertív magatartás
Az asszertivitás olyan kommunikációs módszer, amely ötvözi az önérvényesítést és mások érdekeinek figyelembevételét. Asszertivitás első lépése, hogy konkrétan megfogalmazzuk problémánkat úgy, hogy közben nem minősítjük a másik felet. Fontos, hogy ...
Antiszociális személyiségAntiszociális személyiség
A hiperaktivitás, figyelem és magatartászavar sokszor már előre jelzés számunkra, hogy később antiszociális személyiséggé válhat a gyermek. Milyen is az antiszociális személy? Az antiszociális személy magatartása eltér a normálistól. Ez ...
SzocializációSzocializáció
Az egyén a fejlődés során folyamatosan változik, önálló, autogén, mindenkitől különböző személlyé. A szocializációhoz kezdetben az anya és a család adja a szocializációs mintát, majd később ez a kapcsolat kitágul. ...
Miért nem tanul?Miért nem tanul?
Ha a gyermeked ül a házi feladat előtt és nem csinál semmit, lehet azért, mert nincs kedve, figyelme másra irányul, esetleg lusta, de lehet az is az oka, hogy nem ...
Téri tájékozódás fejlesztés tárgyakkalTéri tájékozódás fejlesztés tárgyakkal
Ha még nem 100%-ban alakult ki a jobb és bal fogalma, akkor továbbra is használjuk a gyermeknél a jelzést a kezén, mind addig, amíg teljesen biztos nem lesz számára a ...
Téri tájékozódás fejlesztéseTéri tájékozódás fejlesztése
Fontos és legtöbb időt kívánó feladat a jobb kéz, bal kéz, jobb láb, bal láb stabil kialakítása, mert ez szükséges a síkban való tájékozódáshoz, írás elsajátításához, helyes olvasási irány kialakításához. ...
Téri tájékozódás fejlesztése saját testenTéri tájékozódás fejlesztése saját testen
A gyermek először saját testrészeivel legyen tisztában ahhoz, hogy később megértse papíron ( síkban ) a jobb-bal fogalmát. Fontos, hogy legyen képes a testrészei megmutatására, megnevezésére ( fej, nyak, váll, ...
GondolatGondolat
Az ember akkor él értékes életet, ha képes saját képességeit megismerni és fejleszteni és ennek alapján ki tudja bontakoztatni az önmagában rejlő lehetőségeket. Ha képes célokat kitűzni, ezek elérése érdekében ...
TérérzékelésTérérzékelés
A térérzékelés, téri tájékozódás központja a jobb agyféltekében található. A térérzékelés fokozatosan alakul ki gyermekkorban, először megtanulja a gyermek a testrészei nevét, majd megtanulja, hogy van bal és jobb testrésze, ...
Szabálytudatot erősítő játékokSzabálytudatot erősítő játékok
Szabálytudatot erősítő játékok Ide azokat a játékokat soroljuk, amelyek előre meghatározott szabályok szerint folynak. Ezek lehetnek mozgásfejlesztő és értelmi képességeket fejlesztő játékok. Ezekben a játékokban lehetőség van az önmegvalósításra, versenyszellem ...