Referenciák

Hogyan is találtunk rá Mariannra?

Hogyan is találtunk rá Mariannra? És mit kaptunk tőle? Lilla oxigénhiányos állapotban született. 1,5 éves koráig havi rendszereséggel jártunk fejlődésneurológiai kontroll vizsgálatokra, ahol megállapították, hogy várhatóan nem lesz probléma a fejlődésével, de iskolakezdés előtt még mindenképpen érdemes felkeresni egy mozgásfejlesztő pedagógust. Markánsan látható jelei nem voltak számunkra, hogy fejlesztést igényelne, de mégis bátortalanabb és ügyetlenebb

Szülői Referencia

Szeptember végén kezdtük a mozgásfejlesztést, azért, mert Boti felnőttekkel nem igazán kommunikált (szelektív mutizmus) a családtagokon kívül. (pl. óvó nénik, akiket egyébként imád, és nagyon szeret oviba járni) Kb. 2 hónap elteltével sosem látott dühkitörésekkel reagált a “konfliktus” helyzetekre. (A konfliktusok a mindennapi dolgok voltak, játék, alvásidő…. tehát semmi extra) Sokáig ezek a dühkitörések is

Azóta kedves Boti van. Nem volt rá jellemző, hogy nagyon ölelkezős, bújós, puszilkodós kisfiú lenne, ez sokat változott, most már nem csak én tudom dédelgetni, nyitott a többi családtag felé is (pl. nagyszülők).
Kb. 3 és fél hónap elteltével ( téli szünet után) jött a fordulat, amikor azt a visszajelzést kaptuk az óvodából, hogy rá sem ismernek Botira, csacsog, mesél az óvó néniknek. Közben voltunk síelni, nagy sikerélménye volt- szerintem ez is közrejátszott – síversenyt nyert, és két hétig vitte magával az érmét. ( idegen síoktatóval 1-2 szót beszélt )

A legutóbbi kontrollon kettesben hagytam Mariannal, és amikor érte mentem, Mariann mindent tudott a téli szünetben történtekről- Boti elmesélte neki!!!!

Sokat önállósodott, már nem feltétlenül kell könyörögni a napi rutin végrehajtásáért (ébredés, öltözés, fogmosás…)  Persze tudom, hogy ebben a korban (Boti szeptemberben töltötte a 6. évét) “érettebbé” válnak a gyerekek, és szerencsére van még idő az iskolakezdésig, hogy még ügyesebbé váljon.

Mi tényleg napi szinten gyakoroljuk a feladatsort, amit meg kell csinálni. Az első hónap elteltével volt egy kis elutasítás a torna felé, de megbeszéltük / rábeszéltük a gyakorlásra. Azóta azt tapasztaltuk, hogy az új feladatsorokat sokkal gyorsabban sajátítja el, mint eleinte. Ma már szinte önállóan csinálja a tornáját- persze figyelmeztetni kell, hogy van feladata, de már nem tiltakozik. Ő is érzi, tudja, hogy fejlődik tőle.

B. Éva

Szakmaiság

Varga Mariannát 2016 januárjától ismerem, mint pedagógust. Óvodánkban csoportos mozgásfejlesztést és egyéni fejlesztést tart a gyermekek számára. Személyiségével és szakmaiságával gyorsan megszerettette magát a kollégák és a szülők körében is. Alapítványi Óvodaként fontosnak tartjuk, hogy intézményünkben megforduló valamennyi kolléga elnyerje a gyerekek és szülők bizalmát, valamint a kollégákkal együtt tudjon működni. Mariann személyében ilyen emberre

Kerek Anna
Még töbBMEsét Alapítványi Óvoda fenntartója